piątek, 8 marca 2013

Sernik ''Puszek'' ; )


Boski sernik - puszysty jak chmurka, nie za słodki...
Serdecznie polecam wypróbowanie tego przepisu bo ...
...dla mnie jest idealny ; )



Przygotowanie: ok.20 minut
Pieczenie: ok. półtora godziny w 180 °C
Składniki na dużą blachę 

Składniki na ciasto:
- 1/2 kostki margaryny
- 1/2 szklanki cukru
- 2 jaja
- 3/4 szklanki mąki
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- cukier waniliowy
- kakao

Składniki na masę serową:
- 1200 g sera
- 8 jajek
-2 budynie śmietankowe bez cukru
- 500 ml śmietany kremówki
- 1 szklanka cukru ( pół szklanki do białek, pół do sera)
- cukier waniliowy

Wykonanie:
- Margarynę ucierać z cukrem i cukrem waniliowym.
- Dodać po jednym jajku i nadal ucierać.
- Następnie dodać mąki z proszkiem - wymieszać do połączenia.
- Uwaga, ciasto będzie dosyć rzadkie (w końcu jest to ciasto ucierane a nie kruche ; )) więc do blaszki należy wykładać je łyżką a następnie wierzch obsypać sporą ilością kakao.
- Ser zmielić trzykrotnie ( albo kupić gotowy zmielony ) i utrzeć razem z pół szklanki cukru i cukrem waniliowym.
- Dodać po jednym żółtku oraz wsypać proszek budyniowy.Dokładnie wymieszać.
- Ubić białka z połową szklanki cukru a następnie ubić kremówkę.
- Delikatnie wmieszać ( najlepiej ręką) ubite białka i ubitą kremówkę.
- Wyłożyć masę na wysypane kakaem ciasto i piec.

P.S.:
- Ja do mojego ''Puszka'' dodałam namoczone w gorącej wodzie rodzynki, dzięki temu fajnie napęczniały ; )
- Sernik ten ma skłonności do pękania - dla mnie to nawet zaleta ; )
- Po godzinie pieczenia wyłożyłam na wierzch ciasta kawałek folii aluminiowej, ponieważ nie chciałam narazić go na zbyt ciemny kolor ; )

Smacznego!




Źródło: Wielkie Żarcie

Brak komentarzy: